İşte İlk LPG'li Hibrid Otomobil
1 sayfadaki 1 sayfası
İşte İlk LPG'li Hibrid Otomobil
Hyundai, dünyada ilk kez geliştirilen yepyeni teknolojiye sahip çevre dostu otomobilini, 2009 yılında satışa sunmaya hazırlanıyor.
Otomobil ilk etapta Kore’de satışa sunulacak. Hyundai’nin hazırladığı Elantra LPI HEV hibrid araçta, hem LPG ile çalışan motor hem de elektrikli motor kullanılarak yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımı düşürülüyor.
İlk etapta Kore’de satışa sunulacak olan Elantra LPI HEV (Hybrid Electric Vehicle - Hibrid Elektrikli Araç), dünyanın ilk Likit Petrol Gazı (LPG) ile çalışan ve Lityum Polimer bataryalarını kullanan ilk hibrid otomobili olma özelliğini taşıyor. Araçta Likit Petrol Enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli Gamma serisi motor ile birlikte 15 kW gücünde elektrikli motor ve sürekli değişken şanzıman (CVT) bulunuyor. Bu sayede Elantra LPI HEV’nin yakıt tüketiminde oldukça düşük rakamlar elde ediliyor.
Kullanım maliyeti düşük
Şu an pazarda bulunan hibrid araçların kullanım maliyetleri hesaplandığında, Hyundai Elantra LPI HEV’in tüm araçlar arasında en düşük kullanım maliyetine sahip hibrid araç olduğu ortaya çıkıyor.
Pazardaki rakiplerine göre yüzde 40 gibi ciddi bir oranda maliyet düşüren Elantra HPI HEV, benzinli motora sahip olan Elantra modeline göre de maliyetleri tam yüzde 50 oranında azaltacak.
Elantra LPI HEV, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra 103 g/km’lik CO2 salınımı ve benzinli Elantra’ya göre sağladığı yüzde 90 oranında azaltılmış emisyon değerleriyle tam bir SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle - Süper Ultra Düşük Emisyonlu Araç) olarak kabul ediliyor.
Elantra LPI, satışa sunulacağı Temmuz 2009 tarihinde, kullandığı Lityum Polimer batarya, elektrikli motor ve kontrol sistemi gibi yüksek maliyetli ekipmanlar nedeniyle güncel Elantra modeline göre biraz daha fazla bir fiyata sahip olacak. Ancak elde edilecek yakıt tasarrufu sayesinde ödenen fark sadece iki yıl içinde kendini amorti etmiş olacak.
Elde edilen bilgi birikim ve tecrübeler sayesinde sonuç olarak da Elantra LPI HEV hazırlandı ve bu araçla birlikte 2009 yılı Temmuz ayında seri üretime başlanılmasına karar verildi. Aracın satışı ilk etapta Kore’de başlayacak olsa da, LPG dolum altyapısı gelişmiş ülkelerde de kısa bir süre içinde satışa sunulması planlanıyor.
Hidrojenli Hyundai de yolda
Hyundai, çevre dostu araç projelerini sadece hibridler üstünde yürütmüyor. Hidrojen ile çalışan FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) projesi de kısa bir süre içinde son halini alacak ve 2012 yılından itibaren yakıt hücreli araçların da seri üretimine başlanacak.
Hyundai’nin çevre dostu teknolojilerini geliştiren özel Ar&Ge Departmanı Başkanı Hyun-Soon Lee, yaptığı açıklamada, Elantra LPI HEV’in, Hyundai’nin yenilikçi yaklaşımının en iyi örneklerinden biri ve son derece ekonomik olduğunu belirterek, hibrid otomobilin, Hyundai’nin LPG’li araçlarda dünya çapındaki liderliğini daha da pekiştireceğini ifade etti.
Otomobil ilk etapta Kore’de satışa sunulacak. Hyundai’nin hazırladığı Elantra LPI HEV hibrid araçta, hem LPG ile çalışan motor hem de elektrikli motor kullanılarak yakıt tüketimi ve zararlı gazların salınımı düşürülüyor.
İlk etapta Kore’de satışa sunulacak olan Elantra LPI HEV (Hybrid Electric Vehicle - Hibrid Elektrikli Araç), dünyanın ilk Likit Petrol Gazı (LPG) ile çalışan ve Lityum Polimer bataryalarını kullanan ilk hibrid otomobili olma özelliğini taşıyor. Araçta Likit Petrol Enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli Gamma serisi motor ile birlikte 15 kW gücünde elektrikli motor ve sürekli değişken şanzıman (CVT) bulunuyor. Bu sayede Elantra LPI HEV’nin yakıt tüketiminde oldukça düşük rakamlar elde ediliyor.
Kullanım maliyeti düşük
Şu an pazarda bulunan hibrid araçların kullanım maliyetleri hesaplandığında, Hyundai Elantra LPI HEV’in tüm araçlar arasında en düşük kullanım maliyetine sahip hibrid araç olduğu ortaya çıkıyor.
Pazardaki rakiplerine göre yüzde 40 gibi ciddi bir oranda maliyet düşüren Elantra HPI HEV, benzinli motora sahip olan Elantra modeline göre de maliyetleri tam yüzde 50 oranında azaltacak.
Elantra LPI HEV, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra 103 g/km’lik CO2 salınımı ve benzinli Elantra’ya göre sağladığı yüzde 90 oranında azaltılmış emisyon değerleriyle tam bir SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle - Süper Ultra Düşük Emisyonlu Araç) olarak kabul ediliyor.
Elantra LPI, satışa sunulacağı Temmuz 2009 tarihinde, kullandığı Lityum Polimer batarya, elektrikli motor ve kontrol sistemi gibi yüksek maliyetli ekipmanlar nedeniyle güncel Elantra modeline göre biraz daha fazla bir fiyata sahip olacak. Ancak elde edilecek yakıt tasarrufu sayesinde ödenen fark sadece iki yıl içinde kendini amorti etmiş olacak.
Elde edilen bilgi birikim ve tecrübeler sayesinde sonuç olarak da Elantra LPI HEV hazırlandı ve bu araçla birlikte 2009 yılı Temmuz ayında seri üretime başlanılmasına karar verildi. Aracın satışı ilk etapta Kore’de başlayacak olsa da, LPG dolum altyapısı gelişmiş ülkelerde de kısa bir süre içinde satışa sunulması planlanıyor.
Hidrojenli Hyundai de yolda
Hyundai, çevre dostu araç projelerini sadece hibridler üstünde yürütmüyor. Hidrojen ile çalışan FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) projesi de kısa bir süre içinde son halini alacak ve 2012 yılından itibaren yakıt hücreli araçların da seri üretimine başlanacak.
Hyundai’nin çevre dostu teknolojilerini geliştiren özel Ar&Ge Departmanı Başkanı Hyun-Soon Lee, yaptığı açıklamada, Elantra LPI HEV’in, Hyundai’nin yenilikçi yaklaşımının en iyi örneklerinden biri ve son derece ekonomik olduğunu belirterek, hibrid otomobilin, Hyundai’nin LPG’li araçlarda dünya çapındaki liderliğini daha da pekiştireceğini ifade etti.
Misafir- Misafir
Geri: İşte İlk LPG'li Hibrid Otomobil
fiyatı çok pahalı yaparlar vergi dalgası yüzünden.Halbuki teşvik etmek amacıyla fiyatları düşürseler hem petrol ithalatı azalır hemde tasarruf sağlanır.
eros1980- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1781
Yaş : 43
Şehir : istanbul
Meslek : idari işler sorumlusu
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 12/04/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz