ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
5 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
Sevgili üyeler bu konu başlığını açmak için en uygun yeri burasını bulduğum için buraya açıyorum.szde eğer benzer bir konu başlığıu açtığı zaman bu gibi hususlara dikkat ederseniz sitemiz için daha iyi olur.
Şimdi uyarımıda yaptıktan sonra esas konuya geçeyim.Bugün bir işim olduğu için Etox'un tasarımcısı ile bir konu hakkında randevumuz vardı.Diyeceksiniz ki Etox Ankara'da sen Bursa'da oturuyorsun ve Etox'un yetkilileri bizim tasarımcılarımız yaptı diyorlar,sen ne diyorsun diye bir düşünce gelecektir.Etox'u tasarlayan kişinin ismi Tarkan ve Tarkan Bey ,bir otomobilin tasarımında maliyetlerin etkisini anlatırkan bize Etox'un orjinal tasarım halini ve yüksek maliyetlerden dolayı tasarımının nasıl değiştiği hakkında hem çizim olarak,hemde prototipinin yapılıp,bilgisayar ortamına nasıl aktarıldığı hakkındaki fotoğrafları gösterdi.Tarkan Bey'in Kocaeli'nde tasarım firmasi bulunmaktadır.Ama kendisi Bursa'da bir firmada tasrımcı olarak çalışmaktadır.Etox yekililerinin kendilerinin bir otomobil yaptırmak istediklerini ve Fransa ve İtalya'ya gittiklerini,kendilerine çok yüksek maliyet çıkarttıkları için siz yapar mısınız?diye Bursa'ya gelmişleri.Tasrım prototipi resimlerden anladığım kadarı ile Ankara'da Ertex'in atölyesinde yapılmış.Kardeşiyle birlikte yaptıklarını ve kardeşinin şuan Bursa merkezli Güleryüz Karoser firmasında tasarımcı olarak çalştığını söyledi.
Güleryüz Karoser'in ürettiği bir otobüs
Biz ilk gördüğümüzde beri Etox için beş poara etmez onu alacağıma
Hyundai Coupe alırım daha iyi diyorduk.Ama tasarım hali kendine özgün ve inanın eğer bu şekilde çıksaydı rakip olarak A5 ve Infınıtı G37 Coupe'a rakip gösterebilecek kadar ihtişamlı bir tasarıma sahipti.
Infiniti G 37 Coupe
ama tasarımın bu halinin çıkmasının maliyeti çok yüksek olduğunu,sadece sağ farı yapmanın maliyetinin 1milyon$ olduğunu ve 4 farın maliyetini 4milyon$ olduğunu söyledi.bunun gibi çok yüksek maliyetlerin olduğunu ve Etox yetkililerinin kendine özgünlük yerine alıntı farlar kullanılmasını istemişleri.Buradanda Etox'un başka otomobillere benzediğini söyleyenlerin doğru söyledikleri sonucu çıkıyor.
Tasarımını ilk halinde ön tarafında ızgara bulunmaktadır ama farın kendine özgün yapılması yerine alıntı yapılması kararı alındığı için ön tarafının yuvarlak hatlar verilmek zorunda olunduğunu söyledi.Anlayacaqğınız üzere tasarıma tasarımcını etkisinde çok maliyetlerin etkisi hakim olmuş.
Otomobilin yapım aşamasının binlerce fotoğrafı çekilmiş ve fotoğraflarda iç mekanın yapıp aşaması,otomoblilin tasrımını yarısının yapılıp,fotoğraflarının çekilip bilgisayara aktarımı gibi detaylı çekimler vardı.Birde otomobil prototibin yapılması için 10 ton özel çamur gerektiğini ve bu ihtiyacı aza indirebilmek için otomobil altyapısını saçla yatıklarını ve o saçlara tutturularak şekil verdiklerini ve onunla ilgili fotoğraflarınıda gösterdi.Otomobilin çamur halinden sonra ağalarla parçalarının birebir boyut halini yaptıklarını ve yanının 4 büyük parçadan oluştuğu hakkındaki fotğraflarıda gösterdi.Otomobilin arka farının orjinalin birazda değişiklik yapıldıktan sonra sadık kalınmış ama arka tasarımıda orjinalinden farklı.İç tasrımına gelince,protopinin hazırlarken Renault Megane direksiyonu koymuşlar ve iç mekanını yaparken Megan'ın iç tasarımını yerleştirmişler.
Son olarak prototipinde kullanılan malzemelerinin maliyeti 500 bin ytl'miş.Bunu yapmak için ne kadar ücret talep edip aldıklarını söylemedi.Bu bir gerçek bu araba bu fiyatı hakketmiyor(150bin ytl) ve sahiplerini Lamborghini kopyası bir hikaye uydurdukları için Etox'dan bir kat daha nefret ediyordum.Ama Rahmi Koç bir konuşmasında Türkiye'de kendine ait bir otomobil markası olamaz,ancak yabancılarla ortak olmalıyız diye yaptığı bir konuşması gelince bu adamları ister istemez takdir ediyorum.
Sanki Rahmi Koç'un yüzüne bu hayali gerçekleştirerek vurdukları düşüncesi geliyor.Tabiki en son yorum sizin.
Saygılarımla;
huaserk
Şimdi uyarımıda yaptıktan sonra esas konuya geçeyim.Bugün bir işim olduğu için Etox'un tasarımcısı ile bir konu hakkında randevumuz vardı.Diyeceksiniz ki Etox Ankara'da sen Bursa'da oturuyorsun ve Etox'un yetkilileri bizim tasarımcılarımız yaptı diyorlar,sen ne diyorsun diye bir düşünce gelecektir.Etox'u tasarlayan kişinin ismi Tarkan ve Tarkan Bey ,bir otomobilin tasarımında maliyetlerin etkisini anlatırkan bize Etox'un orjinal tasarım halini ve yüksek maliyetlerden dolayı tasarımının nasıl değiştiği hakkında hem çizim olarak,hemde prototipinin yapılıp,bilgisayar ortamına nasıl aktarıldığı hakkındaki fotoğrafları gösterdi.Tarkan Bey'in Kocaeli'nde tasarım firmasi bulunmaktadır.Ama kendisi Bursa'da bir firmada tasrımcı olarak çalışmaktadır.Etox yekililerinin kendilerinin bir otomobil yaptırmak istediklerini ve Fransa ve İtalya'ya gittiklerini,kendilerine çok yüksek maliyet çıkarttıkları için siz yapar mısınız?diye Bursa'ya gelmişleri.Tasrım prototipi resimlerden anladığım kadarı ile Ankara'da Ertex'in atölyesinde yapılmış.Kardeşiyle birlikte yaptıklarını ve kardeşinin şuan Bursa merkezli Güleryüz Karoser firmasında tasarımcı olarak çalştığını söyledi.
Güleryüz Karoser'in ürettiği bir otobüs
Biz ilk gördüğümüzde beri Etox için beş poara etmez onu alacağıma
Hyundai Coupe alırım daha iyi diyorduk.Ama tasarım hali kendine özgün ve inanın eğer bu şekilde çıksaydı rakip olarak A5 ve Infınıtı G37 Coupe'a rakip gösterebilecek kadar ihtişamlı bir tasarıma sahipti.
Infiniti G 37 Coupe
ama tasarımın bu halinin çıkmasının maliyeti çok yüksek olduğunu,sadece sağ farı yapmanın maliyetinin 1milyon$ olduğunu ve 4 farın maliyetini 4milyon$ olduğunu söyledi.bunun gibi çok yüksek maliyetlerin olduğunu ve Etox yetkililerinin kendine özgünlük yerine alıntı farlar kullanılmasını istemişleri.Buradanda Etox'un başka otomobillere benzediğini söyleyenlerin doğru söyledikleri sonucu çıkıyor.
Tasarımını ilk halinde ön tarafında ızgara bulunmaktadır ama farın kendine özgün yapılması yerine alıntı yapılması kararı alındığı için ön tarafının yuvarlak hatlar verilmek zorunda olunduğunu söyledi.Anlayacaqğınız üzere tasarıma tasarımcını etkisinde çok maliyetlerin etkisi hakim olmuş.
Otomobilin yapım aşamasının binlerce fotoğrafı çekilmiş ve fotoğraflarda iç mekanın yapıp aşaması,otomoblilin tasrımını yarısının yapılıp,fotoğraflarının çekilip bilgisayara aktarımı gibi detaylı çekimler vardı.Birde otomobil prototibin yapılması için 10 ton özel çamur gerektiğini ve bu ihtiyacı aza indirebilmek için otomobil altyapısını saçla yatıklarını ve o saçlara tutturularak şekil verdiklerini ve onunla ilgili fotoğraflarınıda gösterdi.Otomobilin çamur halinden sonra ağalarla parçalarının birebir boyut halini yaptıklarını ve yanının 4 büyük parçadan oluştuğu hakkındaki fotğraflarıda gösterdi.Otomobilin arka farının orjinalin birazda değişiklik yapıldıktan sonra sadık kalınmış ama arka tasarımıda orjinalinden farklı.İç tasrımına gelince,protopinin hazırlarken Renault Megane direksiyonu koymuşlar ve iç mekanını yaparken Megan'ın iç tasarımını yerleştirmişler.
Son olarak prototipinde kullanılan malzemelerinin maliyeti 500 bin ytl'miş.Bunu yapmak için ne kadar ücret talep edip aldıklarını söylemedi.Bu bir gerçek bu araba bu fiyatı hakketmiyor(150bin ytl) ve sahiplerini Lamborghini kopyası bir hikaye uydurdukları için Etox'dan bir kat daha nefret ediyordum.Ama Rahmi Koç bir konuşmasında Türkiye'de kendine ait bir otomobil markası olamaz,ancak yabancılarla ortak olmalıyız diye yaptığı bir konuşması gelince bu adamları ister istemez takdir ediyorum.
Sanki Rahmi Koç'un yüzüne bu hayali gerçekleştirerek vurdukları düşüncesi geliyor.Tabiki en son yorum sizin.
Saygılarımla;
huaserk
huaserk- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1847
Şehir : Bursa
Meslek : Sincap Avcısı
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 17/02/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
Paylasim icin saol. Ben ve eminim bircok kisi Etox'un siparis alinacak kadar son duruma geldiginin farkinda degildi. Paylasimini okuduktan sonra etox'un resmi internet sitesine girdim (http://www.etox.com.tr) yalniz dikkatimi birsey cekti, arabanin yuruyen aksamiyla ilgili hic ciddi bir bilgi bulamadim. Motor hacimleri, frenler yada beygir gucu hakkinda bilgi koymuslar ama mesela bir sasi dizayni yada ne biliyim spesifik olarak arabanin yuruyen aksamina dair hicbir bilgi yok.
mertini86- Lamborghini Gallardo
- Mesaj Sayısı : 652
Yaş : 38
Şehir : Istanbul
Meslek : Makine Muhendisi
Kayıt tarihi : 15/09/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
Tabiki var.onları yazmayı unutmuşum.arabanın parçaları hazırlanırken,çekilen fotoğrafları bilgisayar ortamına aktararak şaşisini ve akslarının tasarımıyla uğraşmışlar.zaten motoruda başka bir otomobil firmasının motoru.biz orada sadece tasarım konuştuğumuz için şasi ve aks gibi konulara fazla girmedik.
huaserk- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1847
Şehir : Bursa
Meslek : Sincap Avcısı
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 17/02/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
Önyargılı davranmamak lazım.Öncelikle bu aracın araba otoriteleri tarafından bi test sürüşüne tabi tutulmasını beklemek gerek.Arabanın eksileri,artılarını görmek için.Nihayetinde spor bi araç üretiliyor,iddialı bir olay.Ancak ondan sonra bi karar verilebilir.
Birde alıntı malzemeler kullanmaları demekten çok bence malzeme yardımıda denebilir.Bu tarz irili ufaklı spor araba üreten firmalar yapar zaten bunu.Mesela Artega GT VW-Audi'den destek almış bazı aksamlarda.Gumpert'lerde AUDI etkisi var.Fisker,MB SL ve Bmw 6 serisini alıp tipini değiştererek tramonte ve latigo ismi ile pazarlıyor bi de böylesi de var.
Yani dediğin gibi takdir edilecek bi olay.Ama tabii ki daha önce söylediğim gibi bi denenmesi lazım.
Birde alıntı malzemeler kullanmaları demekten çok bence malzeme yardımıda denebilir.Bu tarz irili ufaklı spor araba üreten firmalar yapar zaten bunu.Mesela Artega GT VW-Audi'den destek almış bazı aksamlarda.Gumpert'lerde AUDI etkisi var.Fisker,MB SL ve Bmw 6 serisini alıp tipini değiştererek tramonte ve latigo ismi ile pazarlıyor bi de böylesi de var.
Yani dediğin gibi takdir edilecek bi olay.Ama tabii ki daha önce söylediğim gibi bi denenmesi lazım.
eros1980- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1781
Yaş : 43
Şehir : istanbul
Meslek : idari işler sorumlusu
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 12/04/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
kardeş bunu ben demiyorum.Bizzat tasarlayan adamın sözlerini aktardım ben burada.Bu yazdıklarımın içinde hiçbiri benim görüşüm değil.Tasarlayan adam Tükiye'deki otomobil üretimindeki zorlukları anlattı ve iç mekan hakikaten Megane iç mekanıydı ve hatta direksiyondaki Renault legosuda vardı.eros1980 demiş ki:Önyargılı davranmamak lazım.Öncelikle bu aracın araba otoriteleri tarafından bi test sürüşüne tabi tutulmasını beklemek gerek.Arabanın eksileri,artılarını görmek için.Nihayetinde spor bi araç üretiliyor,iddialı bir olay.Ancak ondan sonra bi karar verilebilir.
Birde alıntı malzemeler kullanmaları demekten çok bence malzeme yardımıda denebilir.Bu tarz irili ufaklı spor araba üreten firmalar yapar zaten bunu.Mesela Artega GT VW-Audi'den destek almış bazı aksamlarda.Gumpert'lerde AUDI etkisi var.Fisker,MB SL ve Bmw 6 serisini alıp tipini değiştererek tramonte ve latigo ismi ile pazarlıyor bi de böylesi de var.
Yani dediğin gibi takdir edilecek bi olay.Ama tabii ki daha önce söylediğim gibi bi denenmesi lazım.
huaserk- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1847
Şehir : Bursa
Meslek : Sincap Avcısı
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 17/02/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
valla bence de spor bi araba yerine sedan bi araba üretilmeliydi üstelik fiyatı da çok uçuk 75,000 ytl türkiye de bu parayı verecek kaç kişi vardır
andre- bmw m5
- Mesaj Sayısı : 289
Şehir : istanbul
Meslek : grafiker
Kayıt tarihi : 28/10/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
yok ben biliyorum zaten ben senin için söylemedim.Tasarlayanlar yaptıkları araç için sanki karamsar bi tablo çizmiş gibi geldi.Birde otomobil üretmek öyle kolay bi iş değil dediğin gibi.Bir işe başlamış olmak ve devamını getirmek önemli.İleride tecrübelendikçe iç kısımlardada bizzat kendi üretim oranı artacaktır.Yani ben önyargılı olmamak gerekir derkende sana söylemedim.Genel manada insanımızda vardır bu biliyosun.
Birde kardeş performansı hakkında bi bilgin var mı?1,5 lt dizel birde 2,7 lt benzinli olacak motorlar diye biliyorum.Gücü,max sürat,0-100 km hızlanma falan gibi veriler söylediler mi?
Birde kardeş performansı hakkında bi bilgin var mı?1,5 lt dizel birde 2,7 lt benzinli olacak motorlar diye biliyorum.Gücü,max sürat,0-100 km hızlanma falan gibi veriler söylediler mi?
eros1980- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1781
Yaş : 43
Şehir : istanbul
Meslek : idari işler sorumlusu
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 12/04/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
valla özelliklerini bilmiyorum ama görüntü bana o kadar çekici de gelmiyo daha değişik bişey olabilirdi. Bakalım trafiğe çıkınca anlaşılır ama sölediğim gibi fiyatı da çok fazla Türkiye de bu parayı arabalara verecek adam sayılıdır. Bir ara cem yılmaz sipariş etmiş die duydum...
andre- bmw m5
- Mesaj Sayısı : 289
Şehir : istanbul
Meslek : grafiker
Kayıt tarihi : 28/10/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
Kardeş adam karamsar bir tablo çizmiyor.Etox yetkililerin maliyetleri düşürmek için yapmasını istediklerini anlattı.Çünkü ona bir tasarımımız hakkında görüşlerini almak için gitmişitk.Oda bize bir örnek üzerinde anlatmaya çalıştı.Adam bunları aslında övüyor.Hatta anlattıklarından sonra benim bile taktirimi kazandılar.Onlar için çılgın insanlar diyor.İyi anlamda.Birde bu anlattıklarımı kimse bilmiyor.Yani Tr'de bilen ender insanlar arasına benim sayesinde sizde oldunuz.eros1980 demiş ki:yok ben biliyorum zaten ben senin için söylemedim.Tasarlayanlar yaptıkları araç için sanki karamsar bi tablo çizmiş gibi geldi.Birde otomobil üretmek öyle kolay bi iş değil dediğin gibi.Bir işe başlamış olmak ve devamını getirmek önemli.İleride tecrübelendikçe iç kısımlardada bizzat kendi üretim oranı artacaktır.Yani ben önyargılı olmamak gerekir derkende sana söylemedim.Genel manada insanımızda vardır bu biliyosun.
Birde kardeş performansı hakkında bi bilgin var mı?1,5 lt dizel birde 2,7 lt benzinli olacak motorlar diye biliyorum.Gücü,max sürat,0-100 km hızlanma falan gibi veriler söylediler mi?
huaserk- Lamborghini Murcielago
- Mesaj Sayısı : 1847
Şehir : Bursa
Meslek : Sincap Avcısı
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 17/02/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
http://www.etox.com.tr ve http://www.etoxzafer.com adreslerinde her turlu bilgi mevcut, beygir, 0-100 gibi. Insallah devami gelecek ve gelisebilecek bir proje olur bu. Genel olarak kisiden kisi degiskenligini koruyup cok mukemmel bi proje degil belki ama cok cok iyi bir baslangic ve onu acik bi atilim oldugu kesin
mertini86- Lamborghini Gallardo
- Mesaj Sayısı : 652
Yaş : 38
Şehir : Istanbul
Meslek : Makine Muhendisi
Kayıt tarihi : 15/09/08
Geri: ETOX Hakkında Bilinmeyenler.
kardeşim başlığını daha yeni okudum iyi ve özgün bir çalışma olmuş.bence bu tip çalışmalr desteklenmeli ertex gibi bir firmadan tasarım harikası birşey beklenemez tabi ki ama yapılacak olsa imkan olsa türklerin otomboil tasarımında en önde olacağına inanıyorum.mesela lise 3 te iken yalova dabiri ile tanışmıştım arkadaşı mercedeste tasarımcı olarak çalışıyorud.2 yıl snra adaam mercedes e hediye etmişler.murat günak,hasip girgin,gibi isimler de var.mazda 6 da ford focusta türk tasarımcılarınıon etkisi var.şu anda yeni çıkan vw tasarımlarında murat günak imzaları var.önceden bu kişi peugeot ve mercedes benz de çalışmıştı.
bahtiyar- site yöneticisi
- Mesaj Sayısı : 2108
Şehir : Kocaeli
Meslek : Muallim
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 28/11/07
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz